Siirry sisältöön

    Äiti tappelee kun yritän antaa lääkkeen

    Muistisairaus2 vastaustaviimeisin vastaus 3 pv sitten
    3 omaista on osallistunut keskusteluun
    Voimaton_tytarAloittaja · 12. kesäk. 2026
    Äiti (keskivaikea muistisairaus) on alkanut sylkemään lääkkeet ulos ja jopa lyömään. Hän pelkää että myrkytän hänet. Mitä teette tässä?

    Vastaukset (2)

    #1Geriatri · 6 pv sitten
    Tämä on yleinen tilanne ja kertoo siitä että lääkityksen reitti tai ajoitus pitää arvioida uudelleen. Pyydä geriatrin tai muistihoitajan arvio — älä yritä pakottaa, se syventää pelkoa. Pakottaminen on myös kiellettyä.
    #2Omainen · 3 pv sitten
    Meillä toimi: en sano "lääke". Sanon "vitamiini" tai "tämä tekee voimaa". Ja jos äiti ei suostu — palaan 15 min päästä rauhallisesti uudestaan. Älä taistele.

    Jaa oma kokemuksesi tai neuvosi

    Onko sinulla kokemusta tästä tilanteesta? Vastauksesi voi auttaa toista omaista, joka miettii samaa juuri nyt.

    Kirjoitat nimellä Anonyymi
    Tai kirjaudu sisään jos haluat oman tilin.
    Asiallinen kieli. Linkit ja yhteystiedot tarkistetaan. 0/5000. · Säännöt

    Aiheeseen liittyvät keskustelut

    Evästeasetukset

    Käytämme evästeitä palvelun toiminnan varmistamiseen, käytön analysointiin ja mahdolliseen markkinointiin. Voit hyväksyä kaikki evästeet, sallia vain välttämättömät tai muokata asetuksia.

    Tietosuojaseloste·Evästekäytäntö