Siirry sisältöön

    Hoivakodin ruoka on harmaata mössöä — onko teilläkin?

    Palveluasuminen2 vastaustaviimeisin vastaus 16. kesäk. 2026
    3 omaista on osallistunut keskusteluun
    Tytar_keittion_kasvattiAloittaja · 4. kesäk. 2026
    Käyn äidin luona viikoittain. Ruoka näyttää aina samalta: ruskeaa kastiketta, perunaa, jotain. Asukkaat eivät syö paljoa ja painot tippuu. Voiko tähän vaikuttaa?

    Vastaukset (2)

    #1Ravitsemusterapeutti · 10. kesäk. 2026
    Iäkkäiden aliravitsemus on iso ongelma juuri tästä syystä. Vaadi ravitsemustilan arviointia (MNA-testi) ja painonseurantaa. Jos paino putoaa, on velvollisuus puuttua. Älä luovuta.
    #2Omainen, hoitajana ennen · 16. kesäk. 2026
    Vie itse joskus mansikoita, suklaakeksi, tuoretta leipää. Pieni iloinen yllätys nostaa ruokahalua koko päiväksi. Ja kirjaa havainnot — kirjattuna ne velvoittavat.

    Jaa oma kokemuksesi tai neuvosi

    Onko sinulla kokemusta tästä tilanteesta? Vastauksesi voi auttaa toista omaista, joka miettii samaa juuri nyt.

    Kirjoitat nimellä Anonyymi
    Tai kirjaudu sisään jos haluat oman tilin.
    Asiallinen kieli. Linkit ja yhteystiedot tarkistetaan. 0/5000. · Säännöt

    Aiheeseen liittyvät keskustelut

    Tarvitsetko virallista apua? Näytä oman alueesi yhteystiedot

    Syötä kunnan nimi, niin näet alueesi hyvinvointialueen palveluohjauksen ja huoli-ilmoituslinkin.

    Evästeasetukset

    Käytämme evästeitä palvelun toiminnan varmistamiseen, käytön analysointiin ja mahdolliseen markkinointiin. Voit hyväksyä kaikki evästeet, sallia vain välttämättömät tai muokata asetuksia.

    Tietosuojaseloste·Evästekäytäntö