Siirry sisältöön

    Mies muuttaa palvelutaloon, minä jään yksin kotiin — miten kestätte?

    Palveluasuminen2 vastaustaviimeisin vastaus 15. kesäk. 2026
    3 omaista on osallistunut keskusteluun
    Vaimo_47vAloittaja · 3. kesäk. 2026
    Olemme olleet naimisissa 47 vuotta. Miehelläni on edennyt muistisairaus eikä kotona enää pärjää. Hän muuttaa ensi viikolla palvelutaloon. Olen kauhuissani siitä että jään yksin tyhjään taloon. Onko muita jotka ovat kokeneet saman?

    Vastaukset (2)

    #1Saman kokenut leski · 9. kesäk. 2026
    Itken lukiessani viestiäsi. Meillä oli 52 v. Mies muutti hoivakotiin ja kuoli 9 kk myöhemmin. Ensimmäinen vuosi oli kauhea. Mutta — sain levätä. Sain syödä rauhassa, nukkua yöt. Käyn nyt vapaaehtoisena saman hoivakodin asukkailla. Halaan sua.
    #2Sosiaaliohjaaja · 15. kesäk. 2026
    Muistiyhdistyksillä on vertaisryhmiä juuri tähän tilanteeseen. Hae yhteyttä — älä jää yksin. Muista että puolison muutto hoivakotiin ei ole hylkääminen vaan rakkauden teko.

    Jaa oma kokemuksesi tai neuvosi

    Onko sinulla kokemusta tästä tilanteesta? Vastauksesi voi auttaa toista omaista, joka miettii samaa juuri nyt.

    Kirjoitat nimellä Anonyymi
    Tai kirjaudu sisään jos haluat oman tilin.
    Asiallinen kieli. Linkit ja yhteystiedot tarkistetaan. 0/5000. · Säännöt

    Aiheeseen liittyvät keskustelut

    Tarvitsetko virallista apua? Näytä oman alueesi yhteystiedot

    Syötä kunnan nimi, niin näet alueesi hyvinvointialueen palveluohjauksen ja huoli-ilmoituslinkin.

    Evästeasetukset

    Käytämme evästeitä palvelun toiminnan varmistamiseen, käytön analysointiin ja mahdolliseen markkinointiin. Voit hyväksyä kaikki evästeet, sallia vain välttämättömät tai muokata asetuksia.

    Tietosuojaseloste·Evästekäytäntö