Siirry sisältöön

    Hoivakodissa tarjotaan kahden hengen huonetta — pakkoko hyväksyä?

    Palveluasuminen2 vastaustaviimeisin vastaus 6 pv sitten
    3 omaista on osallistunut keskusteluun
    Kysyva_poikaAloittaja · 7. kesäk. 2026
    Isälle tarjottiin paikka palvelukodista mutta vain kahden hengen huoneesta. Yhden hengen huoneeseen on vuosien jono. Isä on koko ikänsä asunut yksin, on ujo ja arka. Miten te olette tehneet?

    Vastaukset (2)

    #1Omainen, oma kokemus · 12. kesäk. 2026
    Kieltäytyminen voi siirtää jonossa taaksepäin. Meillä isä otti kahden hengen huoneen ja siirtyi yhden hengen huoneeseen kun yksi vapautui — kesti 4 kk.
    #2Hoivakodin työntekijä · 6 pv sitten
    Käytännössä monet sopeutuu kahden hengen huoneeseen yllättävän hyvin. Mutta jos persoonat eivät sovi yhteen, ilmoita heti henkilökunnalle — vaihtoja tehdään.

    Jaa oma kokemuksesi tai neuvosi

    Onko sinulla kokemusta tästä tilanteesta? Vastauksesi voi auttaa toista omaista, joka miettii samaa juuri nyt.

    Kirjoitat nimellä Anonyymi
    Tai kirjaudu sisään jos haluat oman tilin.
    Asiallinen kieli. Linkit ja yhteystiedot tarkistetaan. 0/5000. · Säännöt

    Aiheeseen liittyvät keskustelut

    Tarvitsetko virallista apua? Näytä oman alueesi yhteystiedot

    Syötä kunnan nimi, niin näet alueesi hyvinvointialueen palveluohjauksen ja huoli-ilmoituslinkin.

    Evästeasetukset

    Käytämme evästeitä palvelun toiminnan varmistamiseen, käytön analysointiin ja mahdolliseen markkinointiin. Voit hyväksyä kaikki evästeet, sallia vain välttämättömät tai muokata asetuksia.

    Tietosuojaseloste·Evästekäytäntö